Tisdagen den 7 juli

Eftersom hela DB-gänget (minus jag) är i Barca och festar sönder själen, så är det min skyldighet att uppdatera bloggen.

Vanligtvis brukar jag aldrig vara i Sverige under denna period. Men på senare år, i takt med att ansvaret växer, så blir det mindre och mindre semester för varje år....jävla skit. Det tar verkligen hårt på mig. Jag har varit ganska bortskämd med semester sen jag var liten. Min familj brukade åka till Grekland i hela två månader under sommaren. Men i år blir det nog första sommaren i mitt 24-åriga liv jag inte kommer åka till Grekland.

Nästa vecka åker jag en vecka till Belgrad med pojkvännen och hans familj. För en gång skull ska jag vidga mina vyer och se vad Belgrad har att erbjuda. Ironiskt nog ska jag träffa två av mina gamla bästa vänner därnere. Vi har typ inte setts på ett år här i Sverige, men vi ska ses där. Det är typ 5 km resväg mellan oss här i Sthlm, men vi måste resa några tusen mil för att ses.

Men juli är en tid för förändring. Två av DB-gänget har skaffat sig nya postadresser och de ska flytta i slutet av månaden. Längtar att se deras kreativa ådra när det gäller att planera. Jag och T var häromdagen på Mio för att beställa en soffa till lägenheten. Valet var mellan en 3-sits soffa och en 2,5-sits + hörn soffa. Vi gick ut grundskolan för ett par decennier sen, men matten har liksom inte hängt med.

T: Jag vet inte vilken soffa som passar bäst.
E: 3-sitsen är 260 cm och det andra alternativet är 199 cm+ 101 cm.
T: Hur mycket blir det då?
E: Det andra alternativet blir ju 200 cm sammanlagt

Vi tittade på varandra och kunde inte fatta hur den ena soffan kunde bli mindre än den andra även om man lägger till en del. Vi satt och klurade och tänkte hur vi skulle få det att fungera. Till slut trillade myntet ner...

T: Men va fan 199+101 blir ju inte 200, det blir ju 300 cm. Det märks att vi har färgat håret ljusare.

Nä...nu ska jag baka en chocolate cheesecake...Det är så jag spenderar mina lediga dagar nu när alla är bortresta och när min pojkvän ligger i koma i sängen (man skulle kunna tro att 12 timmars sömn räcker, men men)



ha en bra dag......///E

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0