En funderare...

Vi discobitches är ju riktiga partypinglor, men på senaste tiden har vi faktiskt inte vart ute och röjt så ofta. Kanske pga av kylan, eller kanske pga av att det funnits annat kul att göra =)

På mitt jobb har jag dessutom blivit stämplad som "Stureplansbruden" (inte kul)

Det jag vill komma fram till är att för några dagar sen på jobbet så pratade vi om en lägenhet som jag lagt intresseanmälan på, en etta på Gärdet. Vi pratade om för- och nackdelarna med att flytta dit och då hojtar en kollega till och säger: "Det där blir ju perfekt för dig Donja, Gärdet är på röda linjen, raka vägen till Stureplan" Då reagerar en ny praktikant och frågar mig om jag går ut ofta. Jag sa att det inte blivit så mycket på senaste tiden, men att ja, jag går ut rätt så ofta. Så säger han: "Jaha, då måste du va singel va?"

Är det så? Är det bara singlar som är ute och röjer på Stureplan?Mina kära DB:n som har pojkvän då?

Varför ska en utekväll på klubben stämplas som ett desperat försök att få ett ragg? Eller är vi fortfarande så trångsynta att det inte är fint att en upptagen tjej går ut och super med sina vänner?

Ja det är iaf en funderare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0