Musik= Eufori!!

Jag har tänkt på det här länge...hur kommer det sig att musik kan framkalla känslor?...

Undrar hur dem upptäckte musik på stenåldern.(om det nu var under den eran)..dem kanske gned flintastenarna i takt när dem skulle göra eld... Men hur som helst...musik är en väldigt stor del av allas liv...speciellt mitt.

Jag har alltid haft ett intresse för musik ända sedan barnsben. Mamma upptäckte detta och ville att jag skulle gå på Adolf Fredriks musikskola...men eftersom en viss kommun inte ville bevilja mitt byte av skola, blev jag kvar i en värdelös skola som uppmuntrade eleverna att bli white trash...

Men jag började spela tvärflöjt och sjunga i kören...låter väldig kristet..haha...men mitt sinne stimulerades...men av rädsla att bli mobbad slutade jag spela flöjt och började hänga i rökrutorna i skolan....fy fan!

Nu när jag har flyttat hemifrån har jag haft chansen att kunna spela upp hög musik och även att sjunga med...sååå skönt! Jag kommer ihåg när jag hade köpt Mariah Careys första skiva och trodde att jag kunde sjunga lika bra...det lät inte speciellt bra...som straff tog mina föräldrar alla mina skivor ifrån mig, tills jag fick lova att inte spela dem när dem var hemma.

Ett annat minne är när jag och brorsan köpte en technoskiva...för pappa är det inte musik...så han konfiskerade även den skivan i några veckor...han sa att vi kunde lika gärna ta kastruller och banka på dem istället för att ge 149 kronor för en skiva.

Men nästan varje låt fyller mig med känslor och minnen. Melodierna hittar vägen till din själ...Man fylls med ro.

Jag gillar inte folk som enbart lyssnar på en typ av musik. Varför ska man begränsa sig? Alla stilar har sin charm och man kan lära sig mycket. Det blir extra stimulerande för hjärnan....

Jag har börjat gilla Beyonces låt "Halo"....första gången jag hörde den, blev jag inte förtjust....men när jag såg videon och verkligen lyssnade på texten...så träffade den väldigt hårt...vissa tonarter gör så att jag får rysningar...


En anna låt som jag lyssnar sönder den här månaden är One Republic "Come home"...den påminner väldigt mycket om en viss person som jag har saknat...jag har suttit och bölat som ett litet barn....men det är inget jag skäms för.....musik gör en bara knäsvag! Nu lämnar jag er med en skön liveversion av den låten!....


/E


Kommentarer
Postat av: T

Kan inte hållamed dig mer! Sa ju det om Halo ;) Lyricsen är mäktig som bara den!

2009-03-02 @ 21:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0