Man eller mus?

Varför blir det så mycket missförstånd jämt mellan killar och tjejer? Svaret är rätt enkelt: vi tänker så j-vla olika. Killar tänker inte så mycket och vi tjejer tänker ibland för mycket och det är därför oftast vi får huvudvärk och blir sådär kinkiga som vi brukar bli. Nej, jag säger inte att allt är tjejers fel...det är nog ingens fel. Vi är olika helt enkelt.

Dock har jag den senaste tiden kommit på mig själv säga: ibland önskar jag att jag va...(just det håll i er..) kille! Igår hade jag ett samtal med S där jag sa att jag önskar att jag kunde tänka som en kille ibland för att det skulle underlätta så mycket i exempelvis förhållanden eller över huvudtaget. Varför blir det alltid så att i början när man träffar en kille så är man oftast (eller iallafall jag) ganska laid back och tänker inte så mkt på små bagateller...men helt plötsligt så förvandlas man till något som närmast kan liknas vid en psykopat. En psykobitch helt enkelt. Varför? Jo, man börjar få känslor och bry sig. Varför har han inte ringt? Jag messade han för 5 min sen varför svarar han inte?! Vad gör han? Jobbar? Tränar? HAR SEX?!?! Han kanske träffar nån annan samtidigt? Varför svarar han så konstigt på mina sms? Varför svarar han så lång tid efter jag sms:at? Varför sa han si varför sa han så....Ja, jag kan hålla på i evigheter...
Senast ikväll kläckte jag ur mig: "jag önskar fan att jag hade en snopp". Och här ska jag motivera varför:

1) Man kan stå upp och kissa, utan att urinera ner sina skor eller att det stänker upp kiss på en själv.
2) Det går snabbt och effektivt att kissa. Bakom en skylt eller mot en vägg..går ju inte riktigt smidigt som tjej...
3) Man behöver inte lika mkt papper när man torkar sig= bra för plånboken och skonsamt mot miljön.
4) Man slipper föra in avlånga föremål en gång i månaden som ska stoppa lingonforsen.
5) Man slipper äta hormoner som ska motverka graviditet och som gör att ens humör skiftar snabbare än Paris Hilton byter pojkvänner (+ 100 miljoner andra bieffekter som jag inte tänker ta upp nu)
6) Man slipper svamp och rubbningar av PH-värdet, klåda och annat skoj som förpestar ens vardag...

Ja, ni listan kan bli lång. Men det här var nog det viktigaste fördelarna jag kunde komma på med att ha en snabel. Tack för mig och god natt.

/ T





Kommentarer
Postat av: D

AMEN to that girl!

2008-09-26 @ 07:24:42
Postat av: mjau

Men hallå! Du glömde nämna typ det värsta...att föda barn! haha



Men det finns en himla massa fördelar att vara tjej också ;) sånt som "snoppar" inte kan få hehe

2008-09-26 @ 14:08:03
URL: http://discobitches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0