Blondie moments

Blondiner har roligare sägs det. Men hur ligger det egentligen till? Har blondiner verkligen roligare? Jag har varit blond hela sommaren men är rätt så säker på att jag skulle haft minst lika kul om jag varit brunett. (Säger bara så för att alla andra discobitches är brunetter, innerst inne så vet alla att blondiner har mkt roligare, pratar av egen erfarenhet).  

Dock brukar jag (alltför) ofta ha mina blondie moments då jag pratar först och aktiverar min hjärna därefter. Det är lite som ljudet när det blixtrar. Man ser blixten först och hör åskan efter några sekunder. Som tur är färgade jag håret för nån vecka sedan och är nu brunett. I förra veckan skulle jag på arbetsintervju och anländer till företagets entré. Utanför sitter 3 kvinnor i medelårsåldern och röker. Jag går fram till dörren och trycker på en knapp, ingenting händer. Ser en dosa intill väggen som är avsett för passerkort. Vänder mig om till kvinnorna och frågar:

Jag: Ursäkta, hur kommer man in?
Kvinna 1: Du trycker på dörren.
Jag: Jo men knappen funkar inte verkar det som...har testat!
Kvinna 2: Alltså.. du tycker in dörren (kollar på mig med frågande blick)
Jag: Ahaaaaa

Jag öppnar dörren och garvar för mig själv. De måste ha tyckt att jag var riktigt bright. Samma dag står jag vid ett övergångsställe och pratar samtidigt i mobilen. Efter att ha tryckt på knappen vid övergångsstället och ser att det inte finns några bilar börjar jag gå över. Av någon konstig anledning stannar jag i mitten av övergångsstället. Grön gubbe börjar lysa och jag står fortfarande kvar...det där med att killar inte kan göra två saker samtidigt må kanske ha en viss sanning i sig men att tjejer inte kan göra två saker samtidigt stämmer fan också! Jag är ett levande bevis! / T






Kommentarer
Postat av: E

hahahaha....du är skön T.....

2008-09-30 @ 13:13:46
Postat av: Miss H

Bara för att du är en brunett nu så blir du nog inte av med dina blondin moments=D,

2008-10-01 @ 11:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0