Ajja bajja!

Nu har tre av fem discobitches skrivit i bloggen, vart har ni andra tagit vägen? Ok vissa har ju då jobb och skola på vardagarna till skillnad från andra (*vissel*) men hallå skärpning! Snart blir det smisk H & D!

På tal om jobb så börjar jag bli lite smått panikslagen. Känner mig som en förtidspensionerad ungdom som fortfarande måste stå ut med päronens gnäll, blir galen! Har skickat ut typ 500 CV:n och ansökningar och kanske fått 3 svar som löd : Tack, men NEJ tack! Börjar tro att jag blir diskriminerad pga mitt efternamn.En gång för många år sedan plingade det på dörren, mamma öppnar dörren och där står en man med afrikanskt ursprung och såg minst lika förvånad ut som morsan.

Morsan: Ja, vem söker du?
Mannen: Jo, jag säljer lite afrikansk handmade konst.
Morsan: Jaha?
Mannen: Trodde att ni var från Afrika...efternamnet lät afrikanskt!
Morsan: Eh..nej som du ser så är vi inte från Afrika.

Så det kanske det är så de rekryteringsansvariga också tror när de ser mitt namn och efternamn i CV:t och tänker....NEXT!Kanske måste gifta mig med en Södergren innan jag beger mig ut i jobbdjugeln?

Dagens förslag kom från C där hon sa att hon hittat en 4:a i Vasastan med en hyra på 20.000 i hyra (andrahand) som jag hon och E skulle flytta in i. Som hittat! Det är bara att börja packa grejerna och get tha hell outta here! ;)

Vet ni vad det är för dag imorrn? ( För mig är alla dagar det samma) Jo fredag!? På med klackarna, partyoutfitsen, H:s mirakel-ultra-täckande-sol-puder från Keiko, shots i handen och IN I DIMMAN!


/T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0