Jag dog i drömmen

Jag drömde världens konstigaste dröm idag! När jag kom hem från jobbet så tog jag en "liten" tupplur. Tuppluren slutade upp med den djupaste sömnen jag haft på länge.

Drömmen:
Jag ska precis iväg från jobbet, jag sätter mig i bilen och telefonen ringer. Det är H. Jag kör och pratar med henne, samtidigt blåser det som fan utanför och allt e så grått o svart. Vägen jag kör är högt upp på en bergskant, slingrig väg och under mig är ett djuuuupt stup med klippor i havet. Konstigt nog kör jag väldigt snabbt. Vid en krökning längre fram så spricker vägen upp och vatten sprutar ut. Jag fortsätter köra med samma fart samtidigt som jag tänker: "shit jag kommer aldrig klara mig igenom den där vägen" Precis när jag kör över sprickan så skakar allting och min bil börjar glida av vägen ner mot stupet. Sen rasar allt och jag KÄNNER hur jag faller. Det brukar sägas att när man e nära döden så ser man sitt liv passera förbi. Jag började istället tänka på allt jag hade kvar att göra innan jag dör! Jag känner hur mina tankar går i superfart samtidigt som jag faller, och jag tänker samtidigt: Nu dör jag nu dör jag, kommer aldrig överleva det här. Sen blir allting helt stilla, ljudet försvinner, jag ligger helt still och nu kommer det mest obehagliga. Jag känner hur nåntning lyfts ur från hela min kropp och sugs bort. Som en kraft som bara lyftes och försvann. Jag ligger kvar utan att kunna röra mig, jag känner verkligen hur livlös min kropp är men samtidigt e jag medveten om att jag blundar. DÅ fattade jag att jag hade dött.

Jag vaknar till  men blundar fortfarande, samtidigt tänker jag: shit har jag dött nu, om jag öppnar ögonen och allting är svart, då e jag död. Jag tvekade som fan innan jag till slut öppnade upp ögonen och insåg att jag låg i sängen. En enorm lättnad kom över mig! Det var så verkligt!!! För mig var det definitivt en nära döden upplevelse. Jag kände för fan hur själen lyftes ur min kropp....creapy!!

SÅ, till analyseringen av drömmen:
Jag tror på tre förklaringar
1. Jag kommer dö snart
2. Mitt sätt att dö lär nog va i en trafikolycka (sån fartdåre som jag är)
3. Döden i drömmen betyder kanske varseln från mitt jobb ( jaa det finns en risk att jag drabbas av varseln!!!)

// En skärrad Miss D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0