En lugn lööördag och söndag!

Vaknade i lördags med ett leende...Jag var jobbfri den dagen och solen sken...Började med att städa lägenheten, har försummat den ganska länge. Dammtussarna hade börjat avla sig under sängen....

Senare på eftermiddagen bar det av till Västberga och hem till Z. Vi bestämde oss för en tidig bio inne i stan. Filmvalet landade på mig och jag valde nog en av årets bästa filmer....Tropic Thunder!


Innan filmen började, satt det några iiiiidioter bakom oss och hade en tävling. De skulle gissa vilket företag som låg bakom reklamfilmen. Reklamen varade i ca 10 minuter och för varje reklamsnutt hörde vi hur åsnorna där bakom försökte klura ut svaren. Våra balkannerver började rycka allt hårdare och vi bytte rad för att ej skada någon.

Jag älskar alla filmer med Ben Stiller....han sviker aldrig mig!...Jag och Z garvade nog mest i hela biografen och vi gick därifrån med ett leende.....

På vägen hem började vi snacka om hur skönt det är att ta det lugnt någon helg i månaden. Han satte på musiken i bilen och vi började känna det sköna flowet....Efter ett tags headbangin'  i bilen, kollade vi på varandra och insåg att båda hade festblicken. Låten som fick min festnerv att börja rycka var Coburns "Razorblade"....







När vi parkerade bilen utanför lägenheten, satt vi (två festskadade personer) kvar en stund i bilen....
Z: Ska vi ut och ta några öl?
E: Ska vi?
Z: Ska vi? Eller?
E: Ja, varför inte. Den är bara nio, eller?
Z: Ska vi?
E: För mig spelar det ingen roll...Det blir nog bra
Z: Okej, eller?
E: Ska vi?
Z: Eeeh, skitsamma. Vi kan softa...

Detta resulterade i att vi vaknade pigga, utan att känna oss som förstörda äckliga människor. Vi gjorde till och med amerikanska pannkakor (from scratch!)

Dagen fortsatte med att vi körde gocart. Jag och Z är väldigt tävlingsinriktade och detta race var ej enbart för underhållning. Vi skulle egentligen ha banan för oss själva, men nu fick vi dela den med en 45-åring och hans 12-åriga dotter. Big mistake!!!! Jag har aldrig känt hat mot barn, men när den där jävla ungjäveln fuckar upp hela min fart och skicklighet genom att inte kunna köra och störa mig på banan, då vill jag elimininera den från jordytan.

Hur racet slutade tar jag inte upp här. Ni kan vända er till Z för vidare frågor...

Men detta var en trevlig helg med mycket kvalitetstid....(och nerver)

//E

Kommentarer
Postat av: Miss H

haha gumman vi kan väl säga att det var barnets fel för att det inte gick hela vägen för dig, men du ska veta att jag hejjade på dig=D

2008-10-06 @ 13:21:02
Postat av: T

Jag sa ju att du skulle köra över han!Det var nog ditt största misstake! Du kan ju inte vart sämre än turken (Ö) iaf han körde av banan hahah kolla in Wallys videoklipp på FB :)

Ps. Ö om du läsre detta sorry men gokart är nog inte riktigt din grej Muahahahah D.s

2008-10-06 @ 21:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0